Rank a Brand

Hoe duurzaam is Koning Aap?

Koning Aap & duurzaam


Koning Aap
Goed op weg Klik hier voor score rapport: 15 uit 22

Samenvatting duurzaamheid

Koning Aap is de nieuwe duurzame koploper in onze ranglijst. Met een B-label is Koning Aap 'goed op weg'. Zo is compensatie van de CO2 uitstoot van de reizen standaard inbegrepen in de reis. Ook de CO2 door de personeelsreizen wordt gecompenseerd. Verder worden steeds meer accommodaties als milieuvriendelijk gecertificeerd, en komt het papier voor brochures van duurzame bronnen.

Merkhouder: Kuoni Specialists B.V.
Hoofdkantoor: Amsterdam, The Netherlands
Sector: Reizen
Categorieën : Tour Operator
Free Tags: Individual Trip, Family Trip, Group Trip, Round Trip

Weet je meer over duurzaamheid & Koning Aap?

Koning Aap Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 30 April 2015 door Mario
Laatst gecontroleerd: 30 April 2015 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

6 uit 10
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Koning Aap heeft genomen verschillende beleidsmaatregelen ter vermindering van de uitstoot van koolstof, zoals compensatie van CO2-emissies van personeel vluchten en met inbegrip van CO2-compensatie in de verkoopprijzen van alle producten. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' van de eigen bedrijfsvoering gepubliceerd? Koning Aap noch merk eigenaar Kuoni Nederland heeft een carbon footprint, waarin de eigen activiteiten van Koning Aap gepubliceerd. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) zijn absolute 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering in de afgelopen 5 jaren al gereduceerd of gecompenseerd met minimaal 10%? Zie opmerking voor klimaat verandering vraag 2. Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf een beleid om de aankomende 5 jaar de CO2 emissie met 20% te verlagen? Zie opmerking voor klimaat verandering vraag 2. Bron
5. Heeft het merk (bedrijf) de 'CO2-voetafdruk' gepubliceerd voor al het verkochte transport van- en naar de bestemmingen? Koning Aap is de ecologische voetafdruk van de verkochte reisproducten niet gepubliceerd. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) de 'CO2-voetafdruk' voor al het verkochte transport van- en naar de bestemmingen al 10% verminderd of gecompenseerd? Koning Aap compenseert alle lucht reizen broeikasgas emissies uit de lucht door bomen voor iedereen reizen. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) de 'CO2-voetafdruk' voor al het verkochte transport van- en naar de bestemmingen al 20% verminderd of gecompenseerd? Zie de vorige opmerking. Bron
8. Biedt het merk (bedrijf) aan consumenten de mogelijkheid om CO2 te compenseren wanneer zij een reisproduct met een vlucht boeken of een andere manier van transport? CO2-compensatie via "bomen voor iedereen" is opgenomen in de verkoopprijzen van alle producten. Bron
9. Is CO2 compensatie voor vluchten of andere vormen van vervoer standaard bij de prijs van alle reisproducten inbegrepen? Zie opmerking voor klimaat verandering vraag 8. Bron
10. Compenseert het merk voor de CO2 uitstoot van alle zakelijke vluchten van het personeel (zoals voor reisgidsen en voor ander zakelijk vliegverkeer)? Sinds 2013 Koning Aap compenseren 100% van de CO2-uitstoot door zakenreizen - met inbegrip van tourguides. Bron

Vragen over Milieubeleid

6 uit 8
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Geeft het merk (bedrijf) consumenten informatie over de duurzame do’s and dont’s om hun specifieke reis duurzamer te maken? Hoewel elke Koning Aap reis een paragraaf over duurzaamheid bevat, omvat dit slechts algemene duurzaamheid informatie dat niet praktisch is voor reizigers. Bron
2. Geeft het merk (bedrijf) consumenten concrete, specifieke informatie over 'verboden' souvenirs die zijn gemaakt van bedreigde plant- en diersoorten? Koning Aap biedt een hyperlink naar IFAW lijst van verboden souvenirs en bevat ook een lijst op haar website met verboden souvenirs. Bron
3. Sluit het merk (bedrijf) activiteiten uit die dierenwelzijn zouden kunnen schaden, tenzij deze zijn georganiseerd op een verantwoorde manier? Koning Aap vermeldt dat in haar milieubeleid wordt gezegd dat het merk onthoudt zich van activiteiten die schadelijk zijn voor dieren. Voor reizen in India Koning Aap werkt samen met de dierlijke organisaties "TOFT Tijgers" (Zie ook link van milieu vraag 2). Bron
4. Heeft het merk een actief beleid om het watergebruik en afval te verminderen? Koning Aap heeft een actief beleid op groene accommodaties en het verminderen van water en afval. Accommodaties worden aangeboden die hebben bijvoorbeeld de 'Rainforest Alliance' certificering, wat dat water betekent en afval normen zijn opgenomen in een deel van de bedrijfsprocessen. Bron
5. Heeft het merk een actief beleid voor zijn papiergebruik (inclusief papier voor marketing doeleinden), dat tenminste inhoudt: geen gebruik van papier, een reductie van minimaal 50% van het jaarlijkse papierverbruik in de laatste 5 jaar of het gebruik van papier dat voor minimaal 90% van bronnen met een duidelijke ‘milieuvoorkeur’ komt? Alle printpapier (niet minder dan 90% van het totale gebruik) in het kantoor dat Koning Aap gebruikt is PEFC-gecertificeerd. Bovendien, de gedrukte brochures zijn FSC-gecertificeerd. Bron
6. Biedt het merk (bedrijf) accommodaties aan met een certificering voor milieuzorg? Accommodaties in Costa Rica en Ecuador zijn bijvoorbeeld "Rainforest Alliance" gecertificeerd. Bron
7. Heeft tenminste 10% van de door het merk (bedrijf) aangeboden accommodaties een certificering voor milieuzorg? Koning Aap communiceert niet als ten minste 10% van haar accommodaties milieuvriendelijk zijn gecertificeerd. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) een onafhankelijke certificering voor haar inspanningen inzake duurzaamheid? In 2013 is Koning Aap bekroond met de Travelife certificering voor touroperators. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

3 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om de arbeidsomstandigheden van zijn werknemers te verbeteren, inclusief de werknemers van toeleveranciers? Koning Aap heeft verschillende beleidsmaatregelen ter verbetering van de arbeidsomstandigheden en onthult haar leverancier Code of Conduct. Bovendien, Koning Aap aanbiedingen "Rainforest Alliance" gecertificeerd accommodaties, wat betekent dat de arbeidsomstandigheden worden opgenomen in een deel van de bedrijfsprocessen. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) een Code of Conduct (CoC) voor al hun werknemers (inclusief werknemers in hotels en gidsen) waarin de volgende standaarden staan vermeld: geen gedwongen arbeid, geen kinderarbeid, geen discriminatie van welke aard dan ook en een veilige en hygiënische werkplek? Koning Aap onthult haar leverancier gedragscode, die omvat; geen gedwongen arbeid, geen kinderarbeid, geen discriminatie en een veilige en hygiënische werkplek. Bron
3. Bevat de Code of Conduct minimaal twee van de volgende arbeidsrechten: 1. een wettige arbeidsovereenkomst 2. een werkweek van maximaal 48 uren met vrijwillige, betaalde overuren tot 12 uren maximaal en 3. een leefbaar loon en 4. om te organiseren in een vakbond en collectief te onderhandelen, en gelijksoortige oplossingen te ontwikkelen wanneer deze rechten worden beperkt door de wet? De leverancier Code van gedrag van Kuoni omvat arbeidsovereenkomsten, wettelijke minimumlonen en vrijheid van vereniging. De norm voor werktijden in onduidelijk; werken uren "zijn om te worden gehouden in overeenstemming met de wettelijke voorschriften en / of de industrie normen." Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) een zero-tolerance beleid betreffende kinderprostitutie? Koning Aap heeft ondertekend de 'Code of Conduct'. Bron