Rank a Brand

Hoe duurzaam is Simon Lévelt?

Simon Lévelt & duurzaam


Logo simon levelt
Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 4 uit 19

Samenvatting duurzaamheid

Simon Lévelt heeft het D-label behaald. Simon Lévelt heeft volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt. Er valt echter nog genoeg te doen.

Merkhouder: Simon Lévelt
Hoofdkantoor: Haarlem, the Netherlands
Sector: Theemerken
Categorieën : 
Free Tags: EKO, Fairtrade

Weet je meer over duurzaamheid & Simon Lévelt?

Simon Lévelt Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 2 October 2018 door Maarten
Laatst gecontroleerd: 2 October 2018 door Maarten

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de CO2 uitstoot te beperken of te compenseren van zowel zijn eigen operaties als die van zijn bevoorradingsketen? Simon Lévelt implementeert verschillende maatregelen ter vermindering van de uitstoot van broeikasgassen van zowel haar eigen activiteiten en de supply chain, zoals het gebruik van hernieuwbare energie (zie link klimaat vraag 3) en experimenteren met zeilen schepen in plaats van tankers invoergoederen (Zie verwijzing). Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de jaarlijkse absolute ‘klimaatvoetafdruk' van zijn eigen operaties gepubliceerd en is het bedrijf erin geslaagd deze algehele klimaatvoetafdruk te verminderen ten opzichte van het voorafgaande verslagjaar? Simon Lévelt publiceert geen een jaarlijkse absolute klimaat voetafdruk van haar eigen activiteiten. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de jaarlijkse absolute ‘klimaatvoetafdruk' gepubliceerd van zijn bevoorradingsketen buiten zijn eigen operaties, en is het erin geslaagd deze algehele klimaatvoetafdruk te verminderen ten opzichte van het voorafgaande verslagjaar? Simon Lévelt publiceert geen een jaarlijkse absolute klimaat voetafdruk van de supply chain. Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zich tot doel gesteld om in ieder geval al zijn eigen operaties uiterlijk in 2030 volledig klimaatneutraal te maken, en loopt het op schema om dit doel te behalen? Simon Lévelt doet niet verstrekken van informatie over een doelwit te worden van klimaatneutraal. Bron

Vragen over Milieubeleid

2 uit 7
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 5% van zijn totale productie? Simon Lévelt meldt dat 70% van de thee EKO-biologisch is en 11% het Max Havelaar-certificering heeft. Het is onduidelijk welk percentage van thee is multi gecertificeerd. Als zodanig is thee van Simon Lévelt van ten minste 46% milieu gecertificeerd. Bron
2. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 30% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
3. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 50% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
4. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 70% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
5. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 95% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
6. Rapporteert het merk (bedrijf) welk percentage van de materialen voor zijn consumentenverpakkingen hernieuwbaar zijn of gemaakt zijn van gerecyclede materialen, en implementeert het merk best’practices of concrete beleidsmaatregelen die de invloed van verpakkingsmaterialen op het milieu hebben verminderd? Simon Levelt biedt enkele van hun thee in composteerbare verpakking maar percentages niet bekend. Bron
7. Publiceert het merk (bedrijf) de absolute ‘voetafdruk’ van zijn afvalmaterialen en implementeert het concrete beleidsmaatregelen om afval te minimaliseren door het te verminderen, hergebruiken of recyclen, om zo deze voetafdruk ten opzichte van het voorafgaande verslagjaar te verminderen? Simon Levelt openbaar informaties over de voetafdruk van hun afvalstoffen niet. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 8
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijk en effectief beleid, dat verder gaat dan certificering, om het inkomen van boeren te verbeteren? Simon Lévelt is nauw betrokken met het Tierra Nova Fonds, waarmee de duurzame ontwikkeling van de producenten van koffie en thee. Echter hebben concrete resultaten met betrekking tot toename in inkomen buiten certificering nog niet is gerapporteerd. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 5% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Simon Lévelt koopt Max Havelaar gecertificeerde thee voor 11% van hun totale volume, wat betekent dat hun thee voor 11% sociaal gecertificeerd is. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 20% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 40% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
5. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 60% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
6. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 80% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
7. Gebruikt het merk (bedrijf) sociaal gecertificeerde thee voor ten minste 95% van zijn totale productie om zo kinderarbeid en gedwongen arbeid te bestrijden en een betere levensstandaard te bieden aan boeren en arbeiders die thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van thee producenten gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume thee vertegenwoordigen? Simon Lévelt voorziet niet in een belangrijke lijst van directe leveranciers. Bron