Rank a Brand

Hoe duurzaam is Celestial Seasonings?

Celestial Seasonings & duurzaam


Celestial Seasonings
Hand nog even op de knip Klik hier voor score rapport: 1 uit 19

Samenvatting duurzaamheid

Celestial Seasonings heeft het E-label gekregen. Een aanmerkelijk deel van de Celestial Seasonings thee is biologisch, maar het percentage op het totale thee is niet bekend. Celestial Seasonings heeft verder ook weinig concreet beleid bekend gemaakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen / fairtrade. Voor ons als welwillende consumenten blijft het dus onduidelijk in welke mate Celestial Seasonings zich inzet voor duurzaamheid.

Merkhouder: The Hain Celestial Group
Hoofdkantoor: Lake Success, NY, United States
Sector: Theemerken
Categorieën : 
Free Tags: 

Weet je meer over duurzaamheid & Celestial Seasonings?

Celestial Seasonings Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 23 September 2018 door Barry
Laatst gecontroleerd: 23 September 2018 door Maarten

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de CO2 uitstoot te beperken of te compenseren van zowel zijn eigen operaties als die van zijn bevoorradingsketen? Hain Celestial, merkeigenaar van Celestial Seasonings, implementeert verschillende maatregelen om de uitstoot van broeikasgassen van zowel de eigen activiteiten als de toeleveringsketen te verminderen, zoals het vaststellen van wetenschappelijk onderbouwde doelstellingen om de uitstoot van hun eigen activiteiten te verminderen en het betrekken van ontbossings Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de jaarlijkse absolute ‘klimaatvoetafdruk' van zijn eigen operaties gepubliceerd en is het bedrijf erin geslaagd deze algehele klimaatvoetafdruk te verminderen ten opzichte van het voorafgaande verslagjaar? Hain Celestial's climate entry op het Carbon Disclosure Project is niet openbaar beschikbaar en hun laatste duurzaamheidsverslag is meer dan twee jaar oud, dus het is niet duidelijk of Hain Celestial de klimaatvoetafdruk van haar eigen activiteiten heeft gepubliceerd en verminderd. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) de jaarlijkse absolute ‘klimaatvoetafdruk' gepubliceerd van zijn bevoorradingsketen buiten zijn eigen operaties, en is het erin geslaagd deze algehele klimaatvoetafdruk te verminderen ten opzichte van het voorafgaande verslagjaar? Hain Celestial's climate entry op het Carbon Disclosure Project is niet openbaar beschikbaar en hun laatste duurzaamheidsverslag is meer dan twee jaar oud, dus het is niet duidelijk of Hain Celestial de klimaatvoetafdruk van haar toeleveringsketen heeft gepubliceerd en verminderd. Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zich tot doel gesteld om in ieder geval al zijn eigen operaties uiterlijk in 2030 volledig klimaatneutraal te maken, en loopt het op schema om dit doel te behalen? Hain Celestial vermeldt dat het een wetenschappelijk gefundeerd doel zal stellen om hun klimaatemissies te verminderen, maar heeft nog geen klimaatneutraliteitsdoel gepubliceerd. Bron

Vragen over Milieubeleid

0 uit 7
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 5% van zijn totale productie? Hain Celestial verkoopt Fairtrade en EU Organic producten, maar vermeldt dit alleen in een verouderd duurzaamheidsverslag dat ook niet specificeert welk percentage van het totale verkoopvolume deze producten vertegenwoordigen (zie link, pagina 14, 16). In een recenter aandeelhoudersverslag wordt een soortgelijke niet-specifieke bewering gedaan (zie link volge Bron
2. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 30% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
3. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 50% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
4. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 70% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
5. Gebruikt het merk biologische of anderszins milieu-gecertificeerde thee voor ten minste 95% van zijn totale productie? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
6. Rapporteert het merk (bedrijf) welk percentage van de materialen voor zijn consumentenverpakkingen hernieuwbaar zijn of gemaakt zijn van gerecyclede materialen, en implementeert het merk best’practices of concrete beleidsmaatregelen die de invloed van verpakkingsmaterialen op het milieu hebben verminderd? Hain Celestial, de merkeigenaar van Celestial Seasonings, meldt dat sommige van zijn verpakkingsmaterialen (d.w.z. thee die document karton vouwt) van gerecycleerde of Bos Stewardship Council gecertificeerde materialen worden gemaakt, maar rapporteert geen jaarlijkse verminderingen noch beste praktijken betreffende zijn verpakkingsmaterialen (zie verbinding, Bron
7. Publiceert het merk (bedrijf) de absolute ‘voetafdruk’ van zijn afvalmaterialen en implementeert het concrete beleidsmaatregelen om afval te minimaliseren door het te verminderen, hergebruiken of recyclen, om zo deze voetafdruk ten opzichte van het voorafgaande verslagjaar te verminderen? Hain Celestial, de merkeigenaar van Celestial Seasonings noemt zijn afvalvoetafdruk per productievolume tussen 2013 en 2015 met 12% gedaald; dit is echter geen absoluut resultaat en is meer dan 2 jaar oud (zie link, pagina 12). Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

0 uit 8
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijk en effectief beleid, dat verder gaat dan certificering, om het inkomen van boeren te verbeteren? Het blijft onduidelijk of Hain Celestial, de merkeigenaar van Celestial Seasonings, een beleid heeft om het inkomen van boeren te verbeteren. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 5% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Hain Celestial, de merkeigenaar van Celestial Seasonings vermeldt dat haar producten gecertificeerd zijn als Fair Trade, maar doet dit in een verouderd duurzaamheidsverslag en is niet duidelijk over welk percentage van het totale verkoopvolume deze producten vertegenwoordigen (zie link, pagina 16). Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 20% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 40% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
5. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 60% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
6. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 80% thee in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
7. Gebruikt het merk (bedrijf) sociaal gecertificeerde thee voor ten minste 95% van zijn totale productie om zo kinderarbeid en gedwongen arbeid te bestrijden en een betere levensstandaard te bieden aan boeren en arbeiders die thee produceren? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 2. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van thee producenten gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume thee vertegenwoordigen? Celestial Seasonings voorziet niet in een belangrijke lijst van directe leveranciers. Bron