Rank a Brand

Hoe duurzaam is Take-Two?

Take-Two & duurzaam


Take-Two
Hand nog even op de knip Klik hier voor score rapport: 0 uit 32

Samenvatting duurzaamheid

Take-Two heeft het E-label gekregen. Take-Two behaalt bij ons de laagst mogelijke score in duurzaamheid omdat het merk geen concreet beleid bekend maakt voor klimaat, milieu of arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen. Voor ons als welwillende consumenten blijft het dus onduidelijk of Take-Two zich wel of niet inzet voor duurzaamheid.

Merkhouder: Dynamic Jeans Manifatture S.R.L.
Hoofdkantoor: Viale Asiago, Italy
Sector: Jeans & spijkerbroek
Categorieën : Male, Female
Free Tags: Shirts, Pullover, Jackets, Jeans

Weet je meer over duurzaamheid & Take-Two?

Take-Two Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 6 April 2017 door Mario
Laatst gecontroleerd: 6 April 2017 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

0 uit 6
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend om CO2 uitstoot te reduceren, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd en heeft het bedrijf in de laatste vijf jaar al 10% daarvan gereduceerd of gecompenseerd? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 1. Bron
3. Is tenminste 50% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend om CO2 uitstoot te reduceren, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
4. Is alle electriciteit die het merk (bedrijf) gebruikt afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 3. Bron
5. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om tenminste 20% van de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering binnen 5 jaar te reduceren? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 1. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om ook de CO2 uitstoot te verminderen of te compenseren bij de toeleveranciers in de productieketens? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 1. Bron

Vragen over Milieubeleid

0 uit 12
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Maakt het merk (bedrijf) voor meer dan 5% gebruik van ruwe materialen met een duidelijke 'milieuvoorkeur'? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor milieu, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
2. Maakt het merk (bedrijf) voor meer dan 10% gebruik van ruwe materialen met een duidelijke 'milieuvoorkeur'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
3. Maakt het merk (bedrijf) voor meer dan 25% gebruik van ruwe materialen met een duidelijke 'milieuvoorkeur'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
4. Maakt het merk (bedrijf) voor meer dan 50% gebruik van ruwe materialen met een duidelijke 'milieuvoorkeur'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
5. Maakt het merk (bedrijf) voor meer dan75% gebruik van ruwe materialen met een duidelijke 'milieuvoorkeur'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
6. Maakt het merk (bedrijf) voor meer dan 90% gebruik van ruwe materialen met een duidelijke 'milieuvoorkeur'? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om alle mogelijke schadelijke chemicaliën uit te bannen in de hele levenscyclus en productieketen van de jeans en andere kleding? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor milieu, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) tenminste 1 vervuilende groep chemicaliën, zoals ftalaten of geperfluoreerde chemicaliën, uit de kledingproductie geëlimineerd? Take- Two niet melden of ten minste één verdachte chemische groep kan worden beschouwd als volledig geëlimineerd uit de gehele productieketen . Bron
9. Heeft het merk (bedrijf) tenminste 3 vervuilende groepen chemicaliën, zoals ftalaten of geperfluoreerde chemicaliën, uit de kledingproductie geëlimineerd? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 8. Bron
10. Heeft het merk (bedrijf) een duidelijke doelstelling om de milieu-invloed van de verpakking voor verzendingen en draagtassen te minimaliseren, via reductie, hergebruik, recyclen en verantwoorde inkoop, en rapporteert het merk de resultaten hiervan jaarlijks? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor milieu, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
11. Heeft het merk (bedrijf) heldere doelstellingen om afval te minimaliseren, door vermindering, hergebruik en recycling, en rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor milieu, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
12. Stimuleert het merk (bedrijf) teruggave of hergebruik van kledingsstukken? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor milieu, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

0 uit 14
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een Code of Conduct (CoC) voor toeleveranciers waarin de volgende standaarden staan vermeld: geen gedwongen arbeid, geen kinderarbeid, geen discriminatie van welke aard dan ook en een veilige en hygiënische werkplek? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
2. Bevat deze Code of Conduct minimaal twee van de volgende drie arbeidsrechten: 1. een wettige arbeidsovereenkomst 2. een werkweek van maximaal 48 uur met vrijwillige, betaalde overuren tot maximaal 12 uur 3. een leefbaar loon? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
3. Bevat deze Code of Conduct ook het recht voor werknemers om zich te organiseren in een vakbond en collectief te onderhandelen, en worden er gelijksoortige oplossingen aangereikt wanneer deze rechten worden beperkt door de wet? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 1. Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) een helder en effectief beleid voor de gezondheid en veiligheid van de arbeiders die jeans bewerken, met tenminste een verbod op zandstralen? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
5. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van fabrieken gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume vertegenwoordigen? Take Two niet een lijst van directe leveranciers op haar website. Bron
6. Is het merk (bedrijf) lid van een samenwerkingsverband om arbeidsomstandigheden te verbeteren of koopt het merk in bij 'gecertificeerde' kledingfabrikanten? Neem twee niet alle informatie communiceren over die deel uitmaken van een collectieve initiatief of aankoop van een erkende leverancier, op haar website. Bron
7. Hebben bedrijfsonafhankelijke 'civil society' organisaties zoals NGO's en vakbonden een beslissende stem in dit samenwerkingsverband of in deze certificering? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 6. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om bij kledingfabrikanten via capaciteitsvergroting betere arbeidsomstandigheden te bewerkstelligen? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
9. Rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks over de resultaten van het beleid om arbeidsomstandigheden te verbeteren? Is meer dan 90% van het productievolume van kledingfabrikanten gemonitord voor arbeidsomstandigheden? Take- Two niet publiekelijk uitkomsten of de resultaten van haar beleid te melden om arbeidsomstandigheden te verbeteren aan haar leveranciers. Bron
10. Voldoet tenminste 25% van het merk haar totale productievolume bij kledingfabrikanten aan de normen voor goede arbeidsomstandigheden volgens onafhankelijke derde partijen, zoals FWF, GOTS en SA8000? Take- Two niet publiekelijk uitkomsten of de resultaten van haar beleid te melden om arbeidsomstandigheden te verbeteren aan haar leveranciers, die worden gecontroleerd door in aanmerking komende derden. Bron
11. Voldoet tenminste 50% van het merk haar totale productievolume bij kledingfabrikanten aan de normen voor goede arbeidsomstandigheden volgens onafhankelijke derde partijen, zoals FWF, GOTS en SA8000? Zie de opmerking bij arbeidsomstandigheden vraag 10. Bron
12. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om te zorgen voor betaling van leefbare lonen door kledingfabrikanten? Zijn tenminste de eerste leefbare lonen gerealiseerd? Take-Two maakt geen concreet beleid bekend voor arbeidsomstandigheden bij productie in lage lonen landen, mocht er voor het merk zo een beleid bestaan. Informatie over duurzaamheid zou goed toegankelijk moeten zijn zodat consumenten meer verantwoorde keuzes kunnen maken. Bron
13. Rapporteert het merk (bedrijf) jaarlijks de resultaten van het arbeidsomstandighedenbeleid in de leder, garens- en stoffenfabrieken, inclusief een overzicht van het aantal en de locatie van fabrieken die onder het beleid vallen, in verhouding tot het totale productievolume? Take- Two niet publiekelijk uitkomsten of de resultaten van haar beleid te melden om arbeidsomstandigheden te verbeteren aan haar leveranciers. Bron
14. Voldoet tenminste 50% van het merk haar totale productievolume leer, garens en stoffen aan de normen voor goede arbeidsomstandigheden volgens onafhankelijke derde partijen, zoals FWF, GOTS en SA8000? Take- Two niet publiekelijk uitkomsten of de resultaten van haar beleid te melden om arbeidsomstandigheden te verbeteren aan haar leveranciers, die worden gecontroleerd door in aanmerking komende derden. Bron