Rank a Brand

Hoe duurzaam is Gmail?

Gmail & duurzaam


Gmail
Redelijk op weg, kan beter Klik hier voor score rapport: 8 uit 16

Samenvatting duurzaamheid

Gmail heeft op onze criteria voor duurzaamheid het C-label behaald. Merkhouder Google Inc. behoort volgens ons daarmee tot de meer duurzame websitebedrijven, maar er zijn nog altijd verbeterpunten. Google Inc. behaalt deze score onder meer doordat het bedrijf gedeeltelijk gebruikmaakt van groene energie, e-waste recyclet en datacentra zo efficiënt mogelijk maakt.

Merkhouder: Google Inc.
Hoofdkantoor: Mountain View, CA, USA
Sector: Websites
Categorieën : Mail
Free Tags: Google Inc.

Weet je meer over duurzaamheid & Gmail?

Gmail Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 20 June 2015 door Rob
Laatst gecontroleerd: 20 June 2015 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

5 uit 10
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om zijn CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Google, eigenaar van Gmail, implementeert meerdere maatregelen ter vermindering van de uitstoot van zijn klimaat, zoals met behulp van en investeren in hernieuwbare energie of de uitvoering van energie-efficiëntiemaatregelen met betrekking tot haar eigen activiteiten (bijvoorbeeld gegevens centra). Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) zijn 'voetafdruk' gepubliceerd voor de CO2 uitstoot als gevolg van de eigen bedrijfsvoering, inclusief het energieverbuik in de datacenters? Google steeg de bruto klimaat voetafdruk (incl. gebruik van hernieuwbare energie, toepassingsgebied 1,2 & 3) van eigen bewerkingen van 1,519.787 ton van CO2e in 2012 tot 1,766.017 ton van CO2e in 2013. Dit betekent een stijging van ongeveer 16%. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) zijn 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering in de afgelopen 5 jaren al gereduceerd of gecompenseerd met minimaal 10%? Google stelt dat het compenseert de totale klimaat voetafdruk doordat inkoop en opwekking van hernieuwbare energie. Het bedrijf stelt duidelijk dat het ondersteunt alleen compenseren projecten die zijn extra, maar biedt geen concrete informatie over de concrete projecten en nummers (zie link, p.2). Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om tenminste 20% van de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering binnen 5 jaar te reduceren? Google noemt het heeft een doel hun klimaat emissies te verminderen, maar geeft niet aan een streefpercentage of een streefjaar. Bron
5. Is tenminste 10% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Google stelt dat 35% van de totale elektriciteit mix hernieuwbare, zoals wind- of fotovoltaïsche energie. Echter, slechts 23% duidelijk kan worden geïdentificeerd met betrekking tot de additionaliteit en bron van levering (Zie ook de volgende vraag bron, klikt u op "aankoop"). Bron
6. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking voor klimaat verandering vraag 5. Bovendien volstaat de hernieuwbare energie die wordt opgewekt ter plaatse waarschijnlijk niet te overtreffen de 25%. Bron
7. Is tenminste 50% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 5 & 6. Bron
8. Is 100% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 5 & 6. Bron
9. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra kleiner dan 1,5? Google rapporteert een totale waarde van de PUE van 1,12 (gemiddeld meer dan 2014) voor haar datacenters. Bron
10. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra kleiner dan 1,25? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 9. Bron

Vragen over Milieubeleid

2 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Does the brand (company) publish its annual material footprint and does the brand have an effective policy in place to reduce the overall environmental impact of material use? Google publiceert geen haar jaarlijkse materiële voetafdruk. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om electronisch afval op verantwoorde wijze af te danken? Google heeft een beleid voor het milieuvriendelijk hergebruik of recycling van e-afval, zoals het afbreken van componenten van materiaal dat niet kan worden gereviseerde of voorzien voor verantwoordelijke recycling en vermeldingen verantwoordelijke recycling. Bron
3. Voorziet het beleid van het merk (bedrijf) in milieucriteria voor de handel en wandel van toeleveranciers en dienstverleners, en geeft het merk (bedrijf) hierbij concrete voorbeelden? Google implementeert maatregelen voor een gezonde werkomgeving, zoals het vermijden van gevaarlijke chemische stoffen of het gebruik van gerecycleerde materialen in haar gebouwen. Daarnaast, heeft Google een duurzaam voedselbeleid, zoals lokale en / of biologisch voedsel zo veel mogelijk sourcing. Bron
4. Does the brand have a concrete environmental procurement policy for all electronics used - including servers? Google biedt geen duidelijke informatie op een aankoopbeleid voor elektronische apparaten en servers waarin milieu criteria, zoals vermijding van elektronische apparaten waarop verdachte chemische groepen bevatten. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 2
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Voorziet het beleid van het merk (bedrijf) in sociale/ fairtrade criteria voor de handel en wandel van toeleveranciers en dienstverleners, en geeft het merk (bedrijf) hierbij concrete voorbeelden? Google heeft een duurzaam voedselbeleid, zoals sourcing lokaal zoveel mogelijk voedsel. De artikelen die niet geoogst sluiten-by, zoals koffie zijn, ook volgens de Fair Trade-normen worden gekocht. Bron
2. Does the brand have a concrete socially responsible procurement policy for all electronics used - including servers? Google biedt geen duidelijke informatie op een aankoopbeleid voor elektronische apparaten en servers waarin sociale criteria ter verbetering van de arbeidsomstandigheden in de productieketen, zoals vermijding van elektronische apparaten waarop conflict mineralen bevatten. Bron