Rank a Brand

Hoe duurzaam is Flickr?

Flickr & duurzaam


Flickr logo
Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 3 uit 16

Samenvatting duurzaamheid

flickr, een merk van Yahoo! Inc., heeft het D-label behaald. Yahoo! Inc. heeft volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt, onder meer door transparantie over CO2-uitstoot, maar er valt nog genoeg te doen.

Merkhouder: Yahoo! Inc.
Hoofdkantoor: Sunnyvale, CA, USA
Sector: Websites
Categorieën : Social & Share
Free Tags: Yahoo! Inc.

Weet je meer over duurzaamheid & Flickr?

Flickr Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 20 June 2015 door Rob
Laatst gecontroleerd: 20 June 2015 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

3 uit 10
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om zijn CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Yahoo!, eigenaar van flickr, implementeert verschillende maatregelen om klimaat emissies, zoals meer energiecentra van de effectieve data en streven naar vermindering van de vraag naar energie te verminderen. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) zijn 'voetafdruk' gepubliceerd voor de CO2 uitstoot als gevolg van de eigen bedrijfsvoering, inclusief het energieverbuik in de datacenters? Yahoo! verslagen openbaar zijn klimaat voetafdruk via het Carbon Disclosure Project (CDP). In 2014, het had een totale voetafdruk van 326,569 ton CO2eq (toepassingsgebied 1 & 2) (zie link, p.49). Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) zijn 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering in de afgelopen 5 jaren al gereduceerd of gecompenseerd met minimaal 10%? Yahoo! teruggebracht zijn klimaat voetafdruk van 401,397 ton van CO2e in 2012 tot 326,569 ton van CO2e in 2014, die een vermindering van ongeveer 21% vertegenwoordigt (Zie koppeling, p.56 en bron van de vorige vraag, p.49). Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om tenminste 20% van de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering binnen 5 jaar te reduceren? Yahoo! communiceert niet concrete informatie over doelstellingen voor vermindering van de uitstoot van broeikasgassen op haar website. Bron
5. Is tenminste 10% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Yahoo! beweert dat een deel van de vraag naar elektriciteit op hun datacenters is een ontmoeting met hernieuwbare energie, maar is niet duidelijk over het totale procentuele aandeel. Bron
6. Is tenminste 25% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 5. Bron
7. Is tenminste 50% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 5. Bron
8. Is 100% van het elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van duurzame bronnen, zoals wind en zonne-energie? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 5. Bron
9. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra kleiner dan 1,5? Yahoo! Communiceert niet de gemiddelde Power Usage efficiëntie (PUE) van de gegevens centra op haar website. Bron
10. Is de gemiddelde energie efficiëntie (PUE) van de datacentra kleiner dan 1,25? Zie de opmerking bij klimaatbeleid vraag 9. Bron

Vragen over Milieubeleid

0 uit 4
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Does the brand (company) publish its annual material footprint and does the brand have an effective policy in place to reduce the overall environmental impact of material use? Yahoo! publiceert geen haar jaarlijkse materiële voetafdruk. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om electronisch afval op verantwoorde wijze af te danken? Yahoo! communiceert niet concrete informatie over een beleid voor een veilige verwijdering van e-waste. Bron
3. Voorziet het beleid van het merk (bedrijf) in milieucriteria voor de handel en wandel van toeleveranciers en dienstverleners, en geeft het merk (bedrijf) hierbij concrete voorbeelden? Yahoo! biedt geen concrete informatie over een aankoopbeleid voor andere leveranciers en/of dienstverleners waarin milieu criteria. Bron
4. Does the brand have a concrete environmental procurement policy for all electronics used - including servers? Yahoo! biedt geen duidelijke informatie op een aankoopbeleid voor elektronische apparaten en servers waarin milieu criteria, zoals vermijding van elektronische apparaten waarop verdachte chemische groepen bevatten. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

0 uit 2
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Voorziet het beleid van het merk (bedrijf) in sociale/ fairtrade criteria voor de handel en wandel van toeleveranciers en dienstverleners, en geeft het merk (bedrijf) hierbij concrete voorbeelden? Yahoo! biedt geen concrete informatie over een aankoopbeleid voor andere leveranciers en/of dienstverleners die sociale criteria bevat. Bron
2. Does the brand have a concrete socially responsible procurement policy for all electronics used - including servers? Yhaoo! biedt geen duidelijke informatie op een aankoopbeleid voor elektronische apparaten en servers waarin sociale criteria ter verbetering van de arbeidsomstandigheden in de productieketen, zoals vermijding van elektronische apparaten waarop conflict mineralen bevatten. Bron