Rank a Brand

Hoe duurzaam is Punica?

Punica & duurzaam


Unknown

Eerste mijlpalen bereikt, moet beter Klik hier voor score rapport: 5 uit 23

Samenvatting duurzaamheid

Merkhouder: PepsiCo Deutschland GmbH
Hoofdkantoor: Neu-Isenburg, Germany
Sector: Frisdranken
Categorieën : Soda
Free Tags: Punica

Weet je meer over duurzaamheid & Punica?

Punica Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 5 July 2013 door Mario
Laatst gecontroleerd: 5 July 2013 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

4 uit 7
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om de eigen CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? PepsiCo (brand owner of Punica) has taken several policy measures to reduce carbon emissions, like using renewable energy in its production plants and improving efficiency of its machines and production methods. Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) de absolute 'CO2-voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) gepubliceerd? PepsiCo's carbon footprint for 2010 was 6.048.000 metric tons CO2 (see "Environmental Sustainability") and includes the Legacies Food and Beverages, M&A. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) zijn absolute 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) in de afgelopen 5 jaren al gereduceerd of gecompenseerd met minimaal 10%? PepsiCo's carbon footprint increased by over 25% from 4.490.000 metric tons CO2 in 2009 to 6.048.000 metric tons of CO2 in 2010 (see "Environmental Sustainability"). Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om tenminste 20% van de absolute 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering (Scope 1 & 2) binnen 5 jaar te reduceren? PepsiCo states that it plans to reduce its own operations carbon footprint, but it does not give a specific target or time period. Bron
5. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om ook de CO2 uitstoot te verminderen of te compenseren in de productieketens (Scope 3)? PepsiCo initiated several promising programs for sustainable farming, in the UK and other countries, which include working with farmers to reduce direct and indirect greenhouse gas emissions, by, for example, using low carbon fertilizer (see p. 2-4). Bron
6. Gebruikt het merk (bedrijf) hernieuwbare energie? PepsiCo states that its total renewable energy consumption for India operations is 20% and that it uses wind and solar energy from its manufacturing plants. However, it is not clear what percentage on total this represents. Bron
7. Is tenminste 20% van het totale elektriciteitverbruik van het merk (bedrijf) afkomstig van hernieuwbare bronnen? See remark for carbon emissions policy question 6. Bron

Vragen over Milieubeleid

1 uit 11
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk zich ten doel gesteld om in uiterlijk 2020 alleen nog 'verantwoorde' suikerbiet/rietsuiker of maïs (voor fructosesiroop) te gebruiken voor alle producten die suiker bevatten, en koopt het merk al suiker in van milieu-gecertificeerde bronnen? PepsiCo initiated several promising programs for sustainable farming, in the UK and other countries. However, it is unclear what the (expected) performances are, e.g. which part of the purchasing volumes for which commodities are covered, and how the programs relate to independent certifications and sustainable farming standards. Bron
2. Gebruikt het merk milieuvriendelijke gecertificeerde suiker voor tenminste 50% van zijn producten? See remark for environmental policy question 1. Bron
3. Gebruikt het merk milieuvriendelijk gecertificeerde grondstoffen (zoals fruit, koffie of thee) voor zijn producten? See remark for environmental policy question 1. Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) het gewicht van zijn verpakkingen verminderd en heeft het duidelijke doelstellingen om dit verder te verkleinen? PepsiCo (Deutschland) plannen om het gewicht van de verpakking met 350 miljoen pond en heeft reeds kortingen op sommige productverpakking (Zie 'De beperking van onze verpakking voetafdruk'). Bron
5. Gebruikt het merk (bedrijf) gerecyclede of hernieuwbare plastics in zijn nieuw geproduceerde plastic flessen? PepsiCo (Deutschland) (merk eigenaar van Punica) vermeldt dat voor sommige flessen het gebruikt van een bepaald percentage van gerecycleerde PET, maar communiceert niet welk percentage van totale dit vertegenwoordigt. Het is bovendien niet meegedeeld of Punica flessen zijn gemaakt van gerecycled plastic (Zie 'De beperking van onze verpakking voetafdruk'). Bron
6. Gebruikt het merk (bedrijf) minimaal 10% gerecyclede of hernieuwbare plastics in zijn nieuw geproduceerde plastic flessen? See remark for environmental policy question 5. Bron
7. Gebruikt het merk (bedrijf) minimaal 25% gerecyclede of hernieuwbare plastics in zijn nieuw geproduceerde plastic flessen? See remark for environmental policy question 5. Bron
8. Gebruikt het merk (bedrijf) minimaal 50% gerecyclede of hernieuwbare plastics in zijn nieuw geproduceerde plastic flessen? See remark for environmental policy question 5. Bron
9. Publiceert het merk (bedrijf) de 'water voetafdruk' tengevolge van de eigen bedrijfsvoering? PepsiCo publiceert haar global water voetafdruk. Echter, de meest recente gegevens van de ecobalance met betrekking tot water zijn vanaf 2009 (zie pagina 7). Bron
10. Heeft het merk (bedrijf) het waterverbruik per eenheid productie verlaagd met ten minste 10% in de afgelopen 5 jaar? PepsiCo de drank water gebruik intensiteit met ca. 7% tussen 2008 en 2012 (zie p. 6 voor gegevens vanaf 2008) heeft verlaagd (zie p. 31 voor gegevens vanaf 2012). Bron
11. Ligt het gemiddelde waterverbuik van het merk (bedrijf) beneden het niveau van 2,5 liter per liter frisdrank? Punica, noch PepsiCo (Deutschland) communiceren hun gemiddelde niveau van watergebruik per liter frisdrank op hun website. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

0 uit 5
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een beleid voor eerlijke arbeidsomstandigheden voor alle eigen werknemers en die van zijn toeleveranciers (inclusief bottelaars) in lage loon landen, dat minimaal de volgende standaarden bevat: geen gedwongen arbeid, geen kinderarbeid, geen discriminatie van welke aard dan ook en een veilige en hygiënische werkplek? PepsiCo has a Code of Conduct for its own employees (see link) and for its suppliers (see link in Labor Conditions question 2) that includes all these standards. However, PepsiCo only states that it "expects its suppliers to adhere", suppliers are not obliged. Bron
2. Heeft het merk beleid voor eerlijke arbeidsomstandigheden in lage loon landen: 1. een wettige arbeidsovereenkomst 2. een werkweek van maximaal 48 uren met vrijwillige, betaalde overuren tot 12 uren maximaal en 3. een leefbaar loon en 4. om te organiseren in een vakbond en collectief te onderhandelen, en gelijksoortige oplossingen te ontwikkelen wanneer deze rechten worden beperkt door de wet? See remark for labor conditions policy question 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) suiker in van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de suiker produceren? PepsiCo (merk eigenaar van Punica) zegt dat haar leverancier gedragscode telt ook voor de leveranciers van deze leveranciers, kan worden aangenomen dat het heeft voor plantages. Echter, dit is niet specifiek vermeld, en geen certificering wordt vermeld hetzij. Het landbouwbeleid van PepsiCo vermeldt (zie link) ook niet elke certificeringen. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) de andere ingrediënten (zoals fruit, koffie en thee) in van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de deze ingrediënten produceren? See remark for labor conditions policy question 3. Bron
5. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van producenten (suiker en fruit) en fabrieken (includief bottelaars) gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume vertegenwoordigen? PepsiCo does not provide a significant list of direct suppliers on its website. Bron