Rank a Brand

Hoe duurzaam is Fujitsu?

Fujitsu & duurzaam


Fujitsu

Redelijk op weg, kan beter Klik hier voor score rapport: 7 uit 19

Merkhouder: Fujitsu Limited
Hoofdkantoor: Tokyo, Japan
Sector: Elektronica
Categorieën : Televisie, TV, Computer, laptop
Free Tags: Laptop, Notebook, Desktop, PC, Monitor, Television, TV, Flat screen, Plasma, LCD, HD

Weet je meer over duurzaamheid & Fujitsu?

Fujitsu Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 28 February 2012 door Imke
Laatst gecontroleerd: 28 February 2012 door Imke

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

2 uit 5
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Ondersteunt het merk (bedrijf) duidelijk het globale doel om in 2050 CO2 emissies met 50% te verminderen of om in de geïndustrialiseerde landen voor het jaar 2020 een reductie van 30% te realiseren?   Bron
2. Publiceert het merk (bedrijf) over de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van zijn eigen bedrijfsvoering en van de productieketens?   Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om tenminste 20% van de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering binnen 5 jaar te reduceren?   Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zijn 'CO2 voetafdruk' als gevolg van zijn eigen bedrijfsvoering in de afgelopen 5 jaren al gereduceerd of gecompenseerd met minimaal 10%?   Bron
5. Voldoen alle nieuwe producten van het merk aan de laatste Energy Star eisen (waar dit van toepassing is)?   Bron

Vragen over Milieubeleid

4 uit 7
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) PVC en BFR's uitgebannen in alle nieuwe producten? Zo niet, volgt het merk (bedrijf) dan wel een tijdspad om dit uiterlijk in 2012 te realiseren?   Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) PVC en BFR's al uitgebannen in alle nieuwe producten?   Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) minimaal al 2 van de 3 groepen verdachte chemicaliën (beryllium, antimony en phthalates) uitgebannen in alle nieuwe producten? Zo niet, volgt het merk (bedrijf) dan wel een tijdspad om dit uiterlijk in 2012 te realiseren?   Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) minimaal al 2 van de 3 groepen verdachte chemicaliën (beryllium, antimony en phthalates) uitgebannen in alle nieuwe producten?   Bron
5. Ondersteunt het merk (bedrijf) het principe van Individuele Verantwoordelijkheid voor Producten (IVP): merken zijn zelf verantwoordelijk voor de gehele levenscyclus van de eigen producten, inclusief inzameling en recycling?   Bron
6. Voorziet het merk (bedrijf) in gemakkelijke en gratis inzameling services voor afgedankte producten in de meeste landen waar het merk producten verkoopt?   Bron
7. Is minimaal 5% van alle plastics afkomstig van gerecyclede bronnen, en volgt het merk (bedrijf) een tijdspad om dit in 2025 tot minimaal 25% te op te voeren?   Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

1 uit 7
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) een beleid dat smelters van conflict mineralen uitsluit door alleen mineralen uit conflict-vrije gebieden in te kopen of door mineralen uit conflictgebieden alleen in te kopen wanneer mensenrechten worden gerespecteerd en bijdragen aan conflicten wordt vermeden?   Bron
2. Heeft het merk (bedrijf) een Code of Conduct (CoC) voor toeleveranciers waarin de volgende standaarden staan vermeld: Geen gedwongen arbeid, geen kinderarbeid, geen discriminatie van welke aard dan ook en een veilige en hygiënische werkplek?   Bron
3. Bevat de Code of Conduct minimaal twee van de volgende arbeidsrechten: 1. een wettige arbeidsovereenkomst 2. een werkweek van maximaal 48 uren met vrijwillige, betaalde overuren tot 12 uren maximaal en 3. een leefbaar loon en 4. om te organiseren in een vakbond en collectief te onderhandelen, en gelijksoortige oplossingen te ontwikkelen wanneer deze rechten worden beperkt door de wet?   Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van fabrieken gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume vertegenwoordigen?   Bron
5. Is het merk (bedrijf) lid van een samenwerkingsverband - waarin bedrijfsonafhankelijke NGO's of vakbonden in zijn vertegenwoordigd - om arbeidsomstandigheden te verbeteren en dat onafhankelijke controles uitvoert? Of koopt het merk (bedrijf) in bij 'gecertificeerde' fabrieken?   Bron
6. Rapporteert het merk (bedrijf) minimaal jaarlijks over de resultaten van het beleid om arbeidsomstandigheden te verbeteren?   Bron
7. Hebben de inspanningen van het merk (bedrijf) voor betere arbeidsomstandigheden geleid tot een naleving van de gedragscode voor minimaal 30% van het inkoopvolume, of staat minimaal 80% 'onder toezicht'?   Bron