Rank a Brand

Hoe duurzaam is Twix?

Twix & duurzaam


Twix

Redelijk op weg, kan beter Klik hier voor score rapport: 8 uit 22

Samenvatting duurzaamheid

Merkhouder: Mars Inc.
Hoofdkantoor: McLean, United States
Sector: Chocolade merken
Categorieën : Chocoladereep
Free Tags: Candy Bars

Weet je meer over duurzaamheid & Twix?

Twix Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 23 October 2012 door Mario
Laatst gecontroleerd: 23 October 2012 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

1 uit 5
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om zijn CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Mars Inc. (brand owner of Twix) has several policy measures to reduce carbon emissions such as reducing its GHG emissions with 25% by 2015 and aiming to cut the GHG emissions from factories and offices to zero % by 2040. Bron
2. Publiceert het merk (bedrijf) over de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van zijn eigen bedrijfsvoering? Own operation (Scope 1 & Scope 2) contribute around 13% of Mars' total GHG emissions. However, Mars does not communicate its carbon footprint on its website. Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) zijn 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering in de afgelopen 5 jaren al gereduceerd of gecompenseerd met minimaal 10%? See remark for climate change question 2. Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om tenminste 20% van de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering binnen 5 jaar te reduceren? Mars Inc. has set a target to reduce only 25% of its GHG emissions by 2015 compared to 2007 which equals a reduction target of approximately only 15% in the next 5 years. Bron
5. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om ook de CO2 uitstoot te verminderen of te compenseren bij de toeleveranciers in de productieketens? Raw materials and the rest of the value chain contribute to around 87% of Mars' total GHG emissions (see link for climate change question 2). Mars assesses the understanding of the value chain, but does not communicate a policy yet. Bron

Vragen over Milieubeleid

5 uit 8
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) zich publiekelijk gecommiteerd aan het doel om in 2020 voor 100% gecertificeerde cacao te gebruiken? Mars Inc. has set the goal to certify 100% of its cocoa as sustainably produced by 2020. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? Mars Inc. has purchased in 2011 to 10% cocoa from an environmentally certified source, namely: UTZ Certified, Rainforest Alliance and Fairtrade. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 25% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? See remark for environmental policy question 2. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? See remark for environmental policy question 2. Bron
5. Koopt het merk (bedrijf) 100% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? See remark for environmental policy question 2. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om de vulling (bijvoorbeeld noten, caramel, noga, praline) en andere ingrediënten (melk, suiker, olie en vetten) van milieuvriendelijke bronnen in te kopen? Mars Inc. mentions several ways to improve the sustainability of the production of its filling products, such as joining BonSucro in 2012 and evaluating new roasting operations to reduce energy and water use in the peanut industry. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om in uiterlijk 2015 alleen nog ‘verantwoorde’ palmolie te gebruiken, en heeft het merk al verantwoorde palmolie ingekocht, om onder meer de vernietiging van tropische bossen door palmolie plantages tegen te gaan? Mars Inc. is a member of the Roundtable of Sustainable Palm Oil (RSPO) and sources only palm oil from RSPO-members, although their product is not necessarily certified. Mars has set a target to use only 100-percent RSPO-certified sustainable palm oil by 2015. In Europe 20% of the supplies is already RSPO-certified. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) duidelijke doelstellingen om de milieu-impact van verpakkingen te verminderen, of toont het merk (bedrijf) hierin al vooruitstrevende voorbeelden? Mars Inc. has set several objectives, such as reducing packaging weights by 10 percent by 2015, from a 2007 baseline, regardless of business growth and increasing the level of recycled content in packaging by 10 percent by 2015. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

2 uit 9
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? Mars Inc. has purchased in 2011 to 10% cocoa from an socially certified source, namely: UTZ Certified, Rainforest Alliance and Fairtrade. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 25% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? See remark for labour conditions question 1. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? See remark for labour conditions question 1. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 75% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? See remark for labour conditions question 1. Bron
5. Koopt het merk (bedrijf) 100% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? See remark for labour conditions question 1. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van cacao producenten gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume cacao vertegenwoordigen? Mars Inc. does not publish a list of cocoa supplier. According Mars Inc. it is difficult to "to trace the cocoa beans from the start to the end of the supply chain." Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid voor het gebruik van fairtrade gecertificeerde, of anderzins 'verantwoorde' suiker? Although Mars Inc. had indicated to join the Bonsucro in 2011, by now they state that a shift in priorities has led to an expected joining in 2012, rather then 2011. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om in uiterlijk 2015 alleen nog ‘verantwoorde’ palmolie te gebruiken, en heeft het merk al verantwoorde palmolie ingekocht, om onder meer gedwongen arbeid en lage lonen tegen te gaan? Mars Inc. is a member of the Roundtable of Sustainable Palm Oil (RSPO) and sources only palm oil from RSPO-members, although their product is not necessarily certified. Mars Inc. has set a target to use only 100% RSPO-certified palm oil by 2015. In 2011, 14.5% of the palm oil purchased by was either RSPO-certified or sourced via the mass balance approach. Bron
9. Heeft het merk (bedrijf) een beleid op voor de vullingen (bijvoorbeeld noten, caramel, noga, praline) en andere ingrediënten (melk, olie en vetten) van sociaal verantwoorde bronnen te betrekken? Mars does not communicate whether its fillings and/or additional ingredients are from socially certified sources. Bron