Rank a Brand

Hoe duurzaam is Twix?

Twix & duurzaam


Twix

Redelijk op weg, kan beter Klik hier voor score rapport: 8 uit 22

Samenvatting duurzaamheid

Merkhouder: Mars Inc.
Hoofdkantoor: McLean, United States
Sector: Chocolade merken
Categorieën : Chocoladereep
Free Tags: Mars Inc., Fairtrade, UTZ Certified, Rainforest Alliance, Bonsucro

Weet je meer over duurzaamheid & Twix?

Twix Duurzaamheid Score Rapport

Laatst bijgewerkt: 23 June 2014 door Margot
Laatst gecontroleerd: 23 June 2014 door Mario

Vragen over Klimaatverandering/ CO2 emissies

2 uit 5
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) enig beleid om zijn CO2 uitstoot te beperken of te compenseren? Mars Inc. (merk eigenaar van Twix) neemt verschillende beleidsmaatregelen ter vermindering van de uitstoot van koolstof zoals vermindering van de BKG-uitstoot met 25% tegen 2015 en Mars Inc. richt zich op het snijden van de BKG-emissies van fabrieken en kantoren tot nul % in 2040. Een nieuw groot windpark is een van hun verbintenissen op lange termijn. Bron
2. Publiceert het merk (bedrijf) over de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van zijn eigen bedrijfsvoering? Mars Inc. rapporteert zijn koolstofvoetafdruk. In 2012 hadden de chocolademerken van Mars Inc. een totale voetafdruk van 617,000 ton CO2eq/yr (Scope 1 & 2) (zie link, blz. 17). Bron
3. Heeft het merk (bedrijf) zijn 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering in de afgelopen 5 jaren al gereduceerd of gecompenseerd met minimaal 10%? In de afgelopen vijf jaar heeft Mars Inc. niet de vermindering van de totale koolstofvoetafdruk (Scope 1 & 2) van ten minste 10% bereikt (zie link, p.17). Bron
4. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om tenminste 20% van de 'CO2 voetafdruk' als gevolg van de eigen bedrijfsvoering binnen 5 jaar te reduceren? Mars Inc. heeft een doelstelling om 25% van de uitstoot van broeikasgassen te verminderen tegen 2015 ten opzichte van 2007, wat een reductiedoelstelling is van circa 15% in de komende 5 jaar. Bron
5. Heeft het merk (bedrijf) een actief beleid om ook de CO2 uitstoot te verminderen of te compenseren bij de toeleveranciers in de productieketens? Mars Inc noemt de doelstelling om de uitstoot van broeikasgassen in de supply chain te verminderen, maar toont geen concrete resultaten. Het rapporteerde alleen dat ongeveer 62% van de uitstoot van broeikasgassen wordt veroorzaakt buiten de eigen bedrijfsvoering, namelijk ingekochte goederen en diensten, stroomopwaarts transport & distributie (zie link,p.7). Bron

Vragen over Milieubeleid

4 uit 8
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Heeft het merk (bedrijf) zich publiekelijk gecommiteerd aan het doel om in 2020 voor 100% gecertificeerde cacao te gebruiken? Mars Inc heeft zich ten doel gesteld om 100% van haar cacao te certificeren als duurzaam geproduceerd in 2020. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? Mars Inc heeft > 20% cacao ingekocht in 2012 van een milieuvriendelijke gecertificeerde bron en streeft ernaar om 35% van de cacao te certificeren in 2014. De certificatie-organisaties zijn UTZ Certified, Rainforest Alliance en Fairtrade. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 25% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 2. Het is niet duidelijk of Mars Inc. op het moment meer dan 25% cacao inkoopt, omdat Mars Inc. geen cijfers van 2013 toont. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? See remark for environmental policy question 2. Bron
5. Koopt het merk (bedrijf) 100% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor het verminderen van chemicaliën en pesticiden, het behoud van biodiversiteit, het voorkomen van ontbossing en het verminderen van het waterverbruik? See remark for environmental policy question 2. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) een beleid om de vulling (bijvoorbeeld noten, caramel, noga, praline) en andere ingrediënten (melk, suiker, olie en vetten) van milieuvriendelijke bronnen in te kopen? Mars Inc noemt verschillende manieren om de duurzaamheid van vullingsproducten te verbeteren zoals het overwegen van lidmaatschap van Bonsucro of deelnemen aan de PROGRESS initiative of Sustainable Agriculture Platform. Echter, de verstrekte informatie is niet voldoende. Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om in uiterlijk 2015 alleen nog ‘verantwoorde’ palmolie te gebruiken, en heeft het merk al verantwoorde palmolie ingekocht, om onder meer de vernietiging van tropische bossen door palmolie plantages tegen te gaan? Mars Inc is lid van de Roundtable Sustainable Palm Oil (RSPO). In 2013 Mars Inc gebruikte 100% RSPO "mass-balance" gecertificeerde palmolie. Echter, "mass-balanced" geeft aan dat sommige van de palmolie afkomstig is van onbekende en niet-gecertificeerde bronnen. Tegen het einde van 2015 beoogt Mars Inc. een volledig duurzame palmolie levering. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) duidelijke doelstellingen om de milieu-impact van verpakkingen te verminderen, of toont het merk (bedrijf) hierin al vooruitstrevende voorbeelden? Mars Inc. has set several objectives, such as reducing packaging weights by 10 percent by 2015, from a 2007 baseline, regardless of business growth and increasing the level of recycled content in packaging by 10 percent by 2015. Bron

Vragen over Arbeidsomstandigheden/ Fair Trade/ Duurzame Handel

2 uit 9
  Onderstaande tekst is automatisch vertaald en bevat mogelijk fouten.
Klik hier voor de originele (engelse) versie
 
1. Koopt het merk (bedrijf) cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? Mars Inc heeft >20% cacao ingekocht uit een sociaal gecertificeerde bron, namelijk: UTZ Certified, Rainforest Alliance en Fairtrade. Mars Inc. zal 35% van de cacao certificeren in 2014. Bron
2. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 25% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? Zie de opmerking bij milieubeleid vraag 1. Het is niet duidelijk of Mars Inc. op het moment meer dan 25% cacao inkoopt, omdat Mars Inc. geen cijfers verstrekt van 2013. Bron
3. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 50% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? See remark for labour conditions question 1. Bron
4. Koopt het merk (bedrijf) voor tenminste 75% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? See remark for labour conditions question 1. Bron
5. Koopt het merk (bedrijf) 100% cacao in dat afkomstig is van plantages die zijn gecertificeerd voor bijvoorbeeld het verbod op kinderarbeid en gedwongen arbeid, en het bieden van een betere levensstandaard voor de boeren en arbeiders die de cacao produceren? See remark for labour conditions question 1. Bron
6. Heeft het merk (bedrijf) een lijst van cacao producenten gepubliceerd die samen meer dan 90% van het inkoopvolume cacao vertegenwoordigen? Mars Inc. does not publish a list of cocoa supplier. According Mars Inc. it is difficult to "to trace the cocoa beans from the start to the end of the supply chain." Bron
7. Heeft het merk (bedrijf) een beleid voor het gebruik van fairtrade gecertificeerde, of anderzins 'verantwoorde' suiker? Mars Inc. communiceert geen duidelijk beleid voor het gebruik van fair trade suiker, maar spreekt slechts over een nauwe samenwerking met hun directe leveranciers om ervoor te zorgen dat de suiker op verantwoordelijke wijze zijn verkregen en Mars Inc. blijft lidmaatschap van Bonsucro overwegen. Bron
8. Heeft het merk (bedrijf) zich ten doel gesteld om in uiterlijk 2015 alleen nog ‘verantwoorde’ palmolie te gebruiken, en heeft het merk al verantwoorde palmolie ingekocht, om onder meer gedwongen arbeid en lage lonen tegen te gaan? Mars Inc is lid van de Roundtable Sustainable Palm Oil (RSPO). Mars Inc. gebruikte in 2013 100% RSPO "mass-balance" gecertificeerde palmolie. Echter, "mass-balanced" geeft aan dat sommige van de palmolie afkomstig is van onbekende en niet-gecertificeerde bronnen. Tegen het einde van 2015 beoogt Mars Inc. een volledig duurzame palmolie levering. Bron
9. Heeft het merk (bedrijf) een beleid op voor de vullingen (bijvoorbeeld noten, caramel, noga, praline) en andere ingrediënten (melk, olie en vetten) van sociaal verantwoorde bronnen te betrekken? Mars Inc communiceert niet of de vullingen en/of extra ingrediënten afkomstig zijn van sociaal gecertificeerde bronnen. Bron